Tuesday, June 05, 2007

Seminggu Di IPS...


Hari nie 05 Jun 2007...
Dah seminggu berada disini...IPS... menjalani sessi kuliah. Hari Khamis nie abis laa kuliah bg kumpulan aku... BA7(2006). Dalam seminggu lepas banyak jugak perkara yang berlaku. Kuliah malam... banyak jugak kelas diperawalkan, sebab itulah minggu nie abis awal. Minggu lepas cuti 4 ari... sempena Hari Gawai. Cuti pun tak cuti gak, ada kelas ganti bab minggu nie ramai lecturer tak de. Bab tu kelas diperawalkan. Alhamdulillah, minggu nie abis laa kuliah untuk kursus selama setahun setengah nie. Imtihan bakal menyusul...

Tadi, masa kuliah. Cikgu Rahman ada bagi Jadual Exam untuk sessi nie. Kami mula exam pada 11 - 13 JUN 2007, maknanya... minggu depan laa bermulanya IMTIHAN AKHIR. Oh tidak!... nak tak nak, imtihan memang minggu depan. Aisey... baca satu apa pun belum. nie aku letak jadual imtihan aku:

11.Jun.2007 (Kertas Ilmu Pendidikan) -8.30-11.30am
12.Jun.2007 (Kertas Bahasa Arab 1) -8.30-11.30am
13.Jun.2007 (Kertas Bahasa Arab 2) -8.30-11.30am

Alahai... tengok tu... imtihan 3 jam 1 paper... kena gadaq betui2 laa nie... 3 jam??? bukan sikit tu... kang2 naik pangkat JENERAL time exam... hahahha. Apa2 pun... masa masih ada. Study dari sekarang, Insya Allah... kejayaan pasti milikku akhirnya. Doakan kejayaan kita bersama
Badan nie masih lagi tak sihat. Demam n selsema laa... dah 2-3 ari dah demam nie... sebab apa dia demam? Ha, bab Allah sayangkan aku laa dia bagi aku sakit nie... untuk menghapuskan dosa2 kecil. Kadang2 tu, bila sakit itu hadir.... dapat menjadikan aku seorang yang lebih berfikr akan tanggungjawab sebagai seorang insan bernama Hamba kepada-Nya. Sesungguhnya aku bersyukur atas nikmat kesihatan dan nikmat sakit ini. Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara... itulah pentingnya. Sihat sebelum sakit.

Okaylah... kepada semua kawan2... SELAMAT MENJALANI PEPERKSAAN AKHIR minggu depan... Doaku moga kalian beroleh kejayaan yang cemerlang... aku juga... kejayaan milik kita bersama... We are Champion! Be the best among the best.

caiyo! caiyo!..
with luv:
puteri aida

No comments: