BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 07, 2007

BACK TO SCHOOL N HAPPY NEW YEAR 2007

setelah sebulan lebih bercuti... kini kembali ke sekolah meneruskan amanah yang dipertanggungjawabkan ke atas diri ini sebagai seorang pendidik. mendidik dan mencurahkan ilmu-Nya kepada anak bangsa bagi melahirkan insan yang seimbang dari aspek JERISA...
alhamdulillah, bersyukur kehadrat Allah Taala kerana aku masih diberi kesempatan untuk menghirup udara dibumi-Nya yang fana ini... masih lagi berupaya menjejakkan kaki ke bumi Lawas ini. pulang bercuti di kampung amat mengembirakan hati... apatah lagi dapat bertemu kaum keluarga yang dirindui... dapat bertemu kawan2... yang penting dapat menyambut hari raya aidiladha bersama kaum keluarga... kepada teman2 yang datang ke rumah... thank you... moga2 ada lagi hari2 yang diciptakan untuk kita bertemu...

KG ARU...
sekarang nie musim hujan... hari2 ke sekolah terpaksa mengharungi air... memang macam nie lah saban tahun... dalam bulan januari dan februari memang macam nie. banjir...

SEKOLAH...
22 Januari nie start praktikum... sampai 20 April 2007. moga2 semuanya berjalan dengan lancar dan beroleh kejayaan. tak lama dah rasa... pejam celik pejam celik dah hampir setahun kat bumi sarawak nie.... dah nak habis kursus... pas nie... horray laa...heheehehe...

HATI...
masih lagi rawan... mencari makna sebuah pengorbanan... dalam kepayahan menghitung erti kejujuran dan keikhlasan... akhirnya tewas jua menggapainya... namun, redha dan bersyukur atas segalanya... mungkin ada rahmat disebalik semua itu... THANK YOU ALLAH.

teman sejati
kubiar kalam berbicara
menghurai maksudnya dijiwa
agar mudah kumengerti segala yang terjadi
sudah suratan Ilahi
kubiarkan pena penulis
meluahkan hastrat dihati
moga terubat segala keresahan dijiwa
tak pernah kuingini
aku telah pun sedaya tak melukai hatimu
mungkin sudah suratan hidupku
kasih yang lama terjalin
berderai bagai kan kaca
oh teman maafkanlah diriku
oh Tuhan tunjukkan ku jalan
untuk menempuhi dugaan ini
teman maafkan jikaku melukaimu
moga ikatan ukhuwah yang dibina
keakhirnya
aku tidakkan berdaya menahan hibanya rasa
kau pergi meninggalkan diriku
redhalah apa terjadi
usahlah dikau kesali
mungkin ada rahmat yang tersembunyi...
kubiar kalam berbicara
menghurai maksudnya dijiwa
agar mudahku mengerti segala yang terjadi
sudah suratan Ilahi...
dalam tangis ada bahagia
dalam tawa ada derita
dalam dingin airmata ada rahmat dari yang Esa...
selamat tahun baru 2007... semoga tahun baru ini akan bertambah ketaqwaan kepada-Nya dan bertambah keimana kepada-Nya... setiap yang bermula pasti ada akhirnya... begitulah kita sebagai insan... pasti bertemu-Nya jua... moga2 Husnul Khotimah...
may Allah Bless Us...
salam sayang, rindu selalu...
aida sufi.