Friday, May 25, 2007

SELAMAT BERCUTI...




Esok bermulanya cuti sekolah bagi semester pertama. so, selamat bercuti kepada semua warga pendidik bagi peringkat rendah dan menengah. cuti selama 16 hari mulai esok dan kembali ke sekolah pada 11 Jun 2007. kepada warga pelajar juga... selamat bercuti. cuti... cuti jugak. buku jangan lupa baca... yerlah... bercuti untuk rehat! tapi jangan laa rehat jer... buat kerja yang berfaedah dan bermanfaat. isikan hari cuti anda dengan sesuatu yang dapat memberi kebaikan dan mampu meningkatkan potensi anda sebagai seorang pelajar.



sebut pasal pelajar... heheheehe... aku pun masih study lagi...



ehm... hari Ahad nie aku berangkat ke IPS untuk interaksi terakhir aku dalam kursus KPLI LPBS j-QAF ambilan 2006. hai kejap jer rasa dah nak habis... huarg!huargh!... tensionnya kena g belajar nie... sebenarnya bukan tension belajar... yerlah... dah belajar kena imtihan pulak. klu tak der imtihan camana kita nak tahu tahap kognitif kita selama kita belajar kan? so, kali nie... pegi Institut bukan sahaja g belajar... tapi ada imtihan akhir lagi. ehm... apa satu pun tak menelaah lagi... aku imtihan 2 paper jer. Bahasa Arab (sebagai subjek major aku) dan Ilmu Pendidikan (memang paper wajib amik setiap student laa). adui...! paper IP nie aku lemah sikit... tak teror sangat pun... dah laa ada bab pengiraan dalam madah nie. aku memang kureng laa sikit ilmu hisab nie. nasib laa badan... tapi best gak bab kira2 nie. klu ilmu Faraid... ehm aku suka pun bab kira2 nie laa... hihihi... kira2 nk bagi harta. best gak tu.



aku kat Institut kali nie paling lama laa sepanjang aku berkursus. maklum laa study musim cuti sekolah jer. dah namanya pun LPBS... cam tu laa cara study nya. pikir sekali best gak study ala-ala KDC nie. yerlah, kita dapat pengalaman mengajar lebih awal berbanding dengan student yang full time study kat Institut nie. bila sesi tutorial berlangsung... menyentuh bab student ker.. masalah disiplin bilik darjah ke... apa2 jer lah yang berkaitan dengan sekolah dan invironment sekolah, kita mampu berhujah dan berbicara serta berbincang berdasarkan apa yang kita alami sepanjang kita berada di sekolah dan itulah antara pengalaman yang paling berharga bagi seorang yang bergelar guru LPBS. kenapa tak caya?



sebut pasal imtihan... alahai... abis imtihan tak leh relaxs gak... ada lagi benda yang kami kena buat nie... apa dia? ha..., kami ada kursus induksi... katanya KISSM.seminggu laa kursus nie. ehm... not bad agaknya kursus nie. aku pun tak tahu... nanti abis interaksi nie... aku citer balik pengalaman aku sepanjang di IPS selama...????... berapa minggu erk? ehm... rasanya dalam 5 minggu kot. alamatnya... merindu tanpa kata laa aku nak menulis di blog nie nanti... hek eleh.. macam ler selalu jer aku menulis kan!... anyway... aku pasti dan yakin ... aku rindu untuk menulis disini...



BTN.... argh... lagi satu kursus kena ikuti lepas imtihan. lepas KISSM... kena g BTN lak. berapa hari erk? aku pun tak tahu... ai... camana yer... banyak sangat benda kena buat nanti g Institut. tapi itulah yang membuatkan aku suka g Institut tu... sertai pelbagai aktiviti... dapat meningkatkan tahap kognitif, tahap kecerdasan minda, tahap kecergasan fizikal jua. bersamamu teman2 di Institut amat membahagiakan... dapat jumpa kengkawan yang duk jauh2 nun... di Kuching, di samarahan, di Bintulu, di Sibu ... and others. dapat jumpa lecturer2... dapat bersama2 mengikuti sesi tutorial itulah paling penting serta dapat berkongsi cerita suka duka berada di rantau ini. SARAWAK!



ehm... nk expose gambar kelas aku laa... kelas BA7... geng2 bahasa arab laa nie... dengan dihiasi 2 kumbang dan 17 bunga... mekar di taman IPS... hehehehe.


okay laa... nanti aku post lagi cerita terkini hiburan sensasi... aper2 pun doakan aku najah dan success dalam imtihan nanti... okay... adios!

salam permisi kuundur diri...

puteri aida.

No comments: