Thursday, June 15, 2006

bicara seorang teman...

salam.
hari ini 15 Jun 2006.
esok adalah hari ulangtahun kelahiranku yang ke 26. sudah lebih kurang suku abad aku mendiami bumi Allah ini. betapa aku bersyukur atas nikmat usia dan nikmat iman serta Islam untukku. Thank you Allah. berlalu sudah intraksi pertama ku di IPS. interaksi kedua menyusul tidak lama lagi. banyak modul yang perlu disiapkan. begitulah rutin seorang pelajar. itulah yang menyeronokkan bergelar seorang pelajar.
2minggu lebih berada di Miri, amat mengembirakan hati kerana dapat ketemu kawan2 dan dapat berkongsi idea dan bertukar2 pandangan... masing2 punya cerita yang tersendiri. pengalaman di sekolah banyak mengajar kami erti lebih bersikap tanggungjawab. tanggungjawab sebagai khalifah di muka Bumi ini.
tak terduga olehku masing2 punya kretiria yang berbeza. BIG mampu menjadikan kami seoeang yang tabah, cekal, berani serta berkomitmen. semangat setia kawan dan semangat berpasukan dapat dipupuk. seandainya, aku diberi peluang sekalu lagi untuk mengikuti program sebegitu... akan aku laksanakan ia dengan lebih baik.
terima kasih buat kem comandand, mentor2, para pensyarah serta kawan2 semua...
sama2lah kita mendukung amanah yang diberi dengan sesempurna yang mampu.

No comments: